utorak, 13. rujna 2011.

Mirisi domaće zimnice....

Period kasnog ljeta,u našem domu rezerviran je za pravljenje domaće zimnice..svi ti prekrasni mirisi,ukuhanog povrća,octa,začina koji se šire posvuda, stvaraju mi poseban osjećaj topline,..iako je podosta posla oko pripremanja,sve je to zadržalo onu čar tradicije,i same spoznaje da je domaće uvijek najukusnije.
Svakako tu moram izdvojiti ajvar,za čije pravljenje sam postala pravi maher u pripremanju,on je prije podosta godina bio moj prvi izbor pri samostalnom pripremanju zimnice..malo je reći da ga obožavam,taj kremasti,ukus mi je poseban a  recept kojega koristim ne zamjenjiv mi je..za ajvar je potrebno:
-10 kg crvene paprike za ajvar
-1 l suncokretovog ulja
-60g soli
-150g šećera
-1dl  octa
-3 dl skuhane rajčice
-1-2 glavice očišćenog češnjaka
-2-3 srednje velika patlidžana,2-3 feferon papričice
-2 žličice konzervansa
Oprane paprike,ispeći na roštilju,zajedno sa patlidžanom dan ranije,pečeno povrće slagati u posudu sa poklopcem i ostaviti do sutradan,nakon toga paprike i patlidžan oguliti od kožice i paprikama očistititi sjemenke,očišćeno povrće izmljeti zajedno sa očišćenim češnjakom i feferonama . U veću posudu u kojoj će se kuhati blago zagrijati ulje i isipati mljevenu masu povrća,dodati sve ostale začine i uz stalno miješanje kuhati oko 2h,pri kraju dodati konzervans ,puniti čiste teglice,hermetički ih zatvoriti,i ostaviti da se prohlade.
Priči o zimnci moram pridodati i priču o kredencu koji je neizostavan dio sa zimnicom, ,nemilosrdno ga punimo raznim teglicama džemova,kompota,domaćih sokova,kuhane rajčice,ajvara,kisele paprike itd .Prije oko 4 godine,došli smo u posjed ovom 60 godina starom kredencu,malo sam mu bojom osvježila njegove staračke dane i tako je otpočela njegova svrha čuvara zimnice...
Kada se zaviri u njega stvarno se svega može pronaći,pravo šarenilo,mirisa domaće zimnice,na slikama je samo jedan mali dio,a ostatak spremno čeka degustacije...

Broj komentara: 36:

  1. Mirisi i slike ko iz bajke...fantastično!

    OdgovoriIzbriši
  2. ma meni još uvijek tvoj blog i priče s njega izgledju kao da sam ušla u nekakvu bajku, nestvarno i čarobno. pa pogledaj samo taj ormar i njegov sadržaj. zar to nije čarobno?

    OdgovoriIzbriši
  3. Uvek si fantasticna... Ja ajvar radim samo sa paprikama, ali volim i ovaj sa plavim paradajzom... Nely, fabulozna ti je skrinja. Ovako vredna zena, ovako kreativna, nadarena, ih... blago li si tvome muzu:))) Pozdrav, i znaj da sem se lepo odmorila uz tvoje reči i fotkice

    OdgovoriIzbriši
  4. Sve je to kod mene pa..potroseno..zamalo:) Ati si se bas divnno spremial.Uizvaces kad bude vreme.Dopada mi se tvoj kredenac

    OdgovoriIzbriši
  5. Hvala vam puno svima na lijepim riječima,jednako i ja uživam u vašim pričama, slikama,i uvijek mislim da ste nestvarno kretivne i darovite za mnogo štošta..biće guštanja u zimnici,zima je duga,stoga treba se pripremiti na vrijeme..veliki poljubac vam leti svima:)

    OdgovoriIzbriši
  6. WOW! Impresionirana sam u svakom smislu.

    OdgovoriIzbriši
  7. Draga Nely,
    imam potrebu napisati ti nekoliko riječi, budući da u zadnja tri mjeseca više puta tjedno navratim na tvoj blog i svaki put se obradujem kad vidim novi post.
    Pokušavam i ja biti pomalo kreativna, a najviše me veseli pokloniti osobama koje su mi drage nešto što sam sama izradila ili barem ukrasila.
    Tvoj dom je prekrasan!!! Vrt, interijer... sve što si nam do sada pokazala. Iznad svega cijenim tvoju sklonost da odbačenim, zaboravljenim predmetima daš novi život.
    Nadam se da ću jednog dana i ja moći svoj stančić učiniti toplim domom kakav je tvoj (za sada smo muž i ja podstanari :)
    Primi srdačan pozdrav od Vesne iz Zagreba !!!
    P.S. Hortenzije su i moje omiljeno cvijeće :)

    OdgovoriIzbriši
  8. evo i ja sam ove godine odlučila poigrati se s domaćim džemovima, naravno ne u takvim količinama kao i ti. Ajvar ove godine nisam radila ,to prepuštam mojoj mami. Isti takav kredenac ima i moja nona, u originalu je pastelno zelene boje ali imam svakakve planove za njega!!

    OdgovoriIzbriši
  9. Ovakav kredenac imaju sve starije kuće u mom kraju, ali nije ovako lijepo uređen i sigurno nije napunjen teglicama sa delicijama.

    Nikad nisam radila ajvar pa me zanima koliko se teglica dobije

    OdgovoriIzbriši
  10. Ajme, ovakvu je kredencu imala moja baka!! Koliko me sjećanje služi bila je potpuno ista! (a nasljednici su je bacili:((
    Vrijedna moja Nely, kod tebe stvarno svakakvih delicija... godinama nisam radila domaći ajvar, baš sam se poželjela domaćeg... hvala ti na receptu:))

    OdgovoriIzbriši
  11. Kredenac je srećković po više stavki, nekako ostvaruje životnih ideal mnogih dama - izgleda predivno iako se "najeo" svih ovih divnih džakonija :))).
    Tvoj dom je zaista čarobno lepo mesto!

    OdgovoriIzbriši
  12. Hvala vam najljepše svima ..Tadeja..Vesna ja vam želim što prije ostvarenje vlastitog doma,jer znam iz iskustva dugogodišnjeg podstanara što kreativcu znači vlastiti kutak,jako mi je drago što svratite....i ovaj kredenac je iz te zelene prepoznatljive nijanse u kojoj su ga nekada radili dobio kod mene drugu obleku,i znam da ga se mnogi sjećaju po bakama i iz sjećanja na djetinjstvo,zato mi je poseban..Lenka drago mi je sresti te ponovno tu...hvala zaista svima na divnim riječima koje mi puno znače:)

    OdgovoriIzbriši
  13. Draga moja, svaka cast (na zimnici, lepim idejama, recepticu), moram ti otkriti da jedan vrlo slican, starinski kredenac i nama sluzi kao malena ostava za zimnicu, samo sto nije tako lepo restauriran... hvala ti sto nas uvek iznova inspirises i sto si nam dozvolila da provirimo u tvoj mali kreativni kutak!;))

    OdgovoriIzbriši
  14. Imam ja svoj dom, ali ono što je pred 14 godina trebalo biti privremeno, dok ne budemo mogli veći, prijeti da u divnoj i lijepoj našoj ostane zauvijek, tako da iskreno sumnjam da će mi uspjeti ostvariti barem mrvu adekvatniji prostor.
    Kredenc, preciznije pola njega, gornji dio, čeka u podrumu da ga izrestauriram, upravo je ovaj vikend konačno dopremljen, ali mislim da će upravo zbog manjka prostora, morati čekati iduće proljeće/ljeto i mogućnost rada na vikendici. A koliko god mi stan bio mali, našla sam ja njemu ipak mjesto koje ga čeka kad ga obnovim :)

    OdgovoriIzbriši
  15. ..vrijednice moja...uzivaj u svojim kuharskim carolijama...i kad budes mazala ta ajvar na krisku kruha....sjeti se i mene pa namazi jos jednu....ljubi te tvoja dunja....

    OdgovoriIzbriši
  16. Hvala ti mignonne puno drago mi je da ti se svidjeo recept i ovaj kredenac koji je u svrsi ostave...Tadeja ja se ispričavam otpisivala sam Vesni kroz persiranje pa je ispalo da pišem u množini,i da se ostvarenje doma odnosi na vas..vjerujem da će vam se veći prostor ukazati,a i da ćemo uživati u vašim majstorskim zahvatima restauracije vašeg kredenca u koje ne sumnjam da će biti savršeni,i dobiti svoje posebno mjesto u stanu:)....dunja znaš da hoću napapati se i za tebe,znam da voliš ajvar...pusa i veliki pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  17. Dugo me nije bilo i sad sam u potpunosti uživala u svakom tvom postu koji sam ranije propustila. Posjeta tvom blogu je praznik za oči i odmor za dušu. Toliko ljepote, šarma, nježnosti, topline i mirisa na jednom mjestu ostavlja me bez riječi i prepušta samo užitku...

    OdgovoriIzbriši
  18. Fantastične slike, uživam u tvojim fotkama, a nadam se da je i ajvar ukusan jer izgleda prekrasno!

    OdgovoriIzbriši
  19. Draga Meda divno ste me iznenadili svojim povratkom i divnim riječima na kojima sam vam od srca zahvalna..najljepši pozdravi vam lete:)

    OdgovoriIzbriši
  20. Hvala LivesArt ajvar je savršen zaista..hvala puno,veliki pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  21. Ostajem gledati otvorenih usta od čuđenja. Gredenc je imala moja mam i bio je svjetlo plavi s bijelim detaljima, domaću zimnicu ne radim ali ova tvoja miriši do mene. Prdivno napravljeno a slike su kao iz kataloga ili još bolje za katalog...svi komplimenti.

    OdgovoriIzbriši
  22. Mljac, jela bih ga ovako sa slike, prekrasno izgleda, već ga vidim na kruhu, uz komad domaće šunke. A kredenac je kao iz bajke, pravi starinski.

    OdgovoriIzbriši
  23. Hvala vam puno ....drago mi je da nas sentimentalno vežu i podsjećaju komadi naještaja na naše mame,bake..vjerujte tako je mirisan i ukusan ajvar da vjerujem da ga možda i osjetite:)

    OdgovoriIzbriši
  24. Kao i uvijek krasan post ,divne fotkice,ovakav kredenac ima i moja baka svijetlo zeleni,ti si svoj krasno preuredila,a i vrijednica si bila,svaka ti cast kad sve stignes veliki pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  25. Uh, što volim domaću zimnicu i sve te pekmeze. Krasna ti je bojica ajvara, a i ovaj kredenac je pravi vintage ljepotan! :)

    OdgovoriIzbriši
  26. Hvala vam Selma,Tamara..domaće je domaće,ipak malo truda vrijedi puno gušta..veliki pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  27. OMG, Nely! This looks impressive! And delicious:) many hugs, Ira

    OdgovoriIzbriši
  28. Tvoja zimnica zamamno izgleda a tek kredenc, san snova! Stvarno si vrijedna i kreativna dušica stoga ti šaljem veliki kiss i lijep pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  29. Ovo je nešto prekrasno !!
    Koji odličan ajvar, koja divna zimnica......, zatim ormarić, slike....., impresionirana sam !

    OdgovoriIzbriši
  30. Tnx dear Blueberry..Zondra,Branka hvala cure na lijepim riječima veliki ljubac vam leti:)

    OdgovoriIzbriši
  31. Wie lecker! Vielen Dank für das Retept! Das muss ich unbedingt probieren! GGGLG Carmen

    OdgovoriIzbriši
  32. Predivno izgleda! Ja obožavam ajvar i sama ga pravim :) Nadam se da ću uspjeti objaviti recept :) Ovaj ormarić je presladak! Baš se uklapa u cijelu ovu priču sa zimnicom :)

    OdgovoriIzbriši
  33. Viel,viel Dank Carmen.....Sanja nadam se i tvome receptiću,i ja sam veliki ljubitelj ajvara...veliki pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  34. Meni je ajvar najdraža zimnica. Super izgleda i volim kad je ovako kao tvoj, gušći. Baš me zanima što još slijedi na kredencu!

    OdgovoriIzbriši
  35. Izgleda bajkovito! Sve pohvale za pravljenje domaće zimnice, a iza kredenc koji izgleda kao iz bajke! ;))

    OdgovoriIzbriši
  36. Hvala vam puno kalipso i Josipa..veliki pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...