subota, 14. srpnja 2012.

U carstvu hortenzija...

Prvo što ću reći kada ugledam hortenzije je ..kako ste prekrasne!! Odnosim se prema njima kao prema veličanstvima,ali zaista utjelovljuju posebnu ljepotu i gracioznost cvijeta,stoga ne čudi da su toliko rado upotrebljavane na vjenčanjima i općenito prilikama gdje se slavi romantika,ljubav, nježnost.
Moram priznati da iskreno uživam u svom malom vlastitom carstvu hortenzija.Posebno sam ponosna na 2 grma koje smo uspješno prije nekoliko  godina presadili iz bakinog vrta i ove godine su napunile 40 godina,nevjerovatno ali istinito.Za njihovu presadnju bila je potrebna prava akcija ali zaista je vrijedilo,slike koje gledate upravo su tih starih hortenzija,cvijet im je nježno ružičasti,a kako boja  hortenzija ovisi o kiselosti tla, kod nas  na jednom grmu rastu i plavkaste i nježno ružičaste,što znači da im je tlo vrlo mješovito.
te nijanse boja  im daju čudesnost kojoj se uvijek iznova divim..
 Jedino što me svake godine žalosti je činjenica da kada su u najljepšem cvatu,započne period takvih jakih vrućina od kojih one neminovno stradavaju,i pored toga koliko im dajemo vode,i što se nalaze u hladovitijem dijelu vrta,ipak vrelina zraka čini svoje.Ipak noć ih oporavi,ujutro su najljepše,kada im se na latima i lišću blago zrcali rosa.

Prošlu jesen dobila sam i jednu novu vrstu hortenzije vrlo ne običnu po svome izgledu a pri tome tako divne plave boje,bilo je pravo iznenađenje proteklih dana kada je pokazala svoju prvu cvatnju,grm joj je porpilično skroman,ali zato cvijet je apsolutno ogroman,i potpuno neobičan.
 Evo pokazala sam vam dio svoga malog hortenzijskog carstva,znajte da je simbolika buketa hortenzije mir u kući,stoga ako vjerujete u takvo što imajte u domu makar jedan njezin cvijet,ne samo radi mira u kući nego i uživanja u njezinoj ljepoti.


Broj komentara: 69:

  1. Divne su Nely, moje su prošle zime jako smrznule pa sam ih morala odrezati gotovo do tla i nema puno cvatova. No lijepo su se obnovile pa se nadam cvatnji iduću godinu. Održala se jedino bijela, koja je druga vrsta i koja cvate već punih mjesec dana. Suša i sparina ih danju dotuče, ali isto živnu preko noći.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eh nažalost zima im baš zna napraviti štete kao i ova vrućina,sigurno će ti biti cvatnje iduće godine:)

      Izbriši
  2. stvarno i jesu kao bozanstva! i ja im se neizmjerno divim!!! predivne su i jedva ceka da i ja presaditi grm iz jednog susjednog vrta :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš divno da ćeš si presaditi koju hortenziju,bit će ti divno:)

      Izbriši
  3. Prekrasne, mene jako podsjećaju na baku.. Ona također ima stare grmove, ogromne, velike grmove svijetlo rozih cvjetića. A ima i ovakvih plavih :) Sjećam se lijenih ljetnih popodneva kod nje i hortenzija koje cvjetaju u sjeni. Ja sam ih uvijek brala, pa otkidala cvjetić po cvjetić i čudila se kako to da cvjetići pod prstima imaju dojam kao da su listići :) Divno cvijeće :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Anja u pravu si one su baš starinsko cvijeće i vjerujem da te podsjećaju na baku..baš mi je drago da su te ovako hortenzije sentimentalno podsjetile na djetinjstvo:)

      Izbriši
  4. Što reći osim- prekrasno!! Moje ne cvjetaju ove godine, tek sam ih presadila, tako da jedva čekam iduću!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Samo strpljenja,ali onda kada uzmu maha i počnu se razbujavati uživat ćeš:)

      Izbriši
  5. Prelepe su. Tako nežne. Hortenzije su mi jedne od omiljenih ruža...i ja jih imam u roza boji... Trebam, da dobijem i plavu :). Krasne fotke :).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš divno i ti ćeš imati pravu kolekciju hortenzija za neko vrijeme:)

      Izbriši
  6. Prekrasne su! Obožavam ih, u svim bojama su lijepe!:)

    OdgovoriIzbriši
  7. U jedno sam sigurna - u tvom domu vlada mir, sklad i romantika!
    Hortenzije zaista jesu prekrasne, a najljepše su mi plavkasto ružičaste koje je rijetkost vidjeti čemu je valjda uzrok tlo na kojem rastu (što si nam ti otkrila)!
    U gradu gdje radim prolazim parkom pored hortenzija i svaki puta dolazim u iskušenje da si nekoliko odrežem ali uvijek zaboravim škare i tako će i ocvasti a ja ih neću uzeti :(
    lp

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sanjči ništa ne brini i da ne stigneš odrezati koju sada još su ljepše u jesen,tada ti mogu odrezane ostati u vazi cijelu zimu:)

      Izbriši
    2. ahaaaaaaaaaa hvala :)))

      Izbriši
  8. Liebe nely,
    die Blüten sind eine Wucht! Du hast sie wunderschön fotografiert. Ich hab auch einige Hortensien im Garten und hol mir ihre Blüten ins Haus, jetzt in die Vase und später dann zum Kranzbinden.
    Hab ein wunderschönes Wochenende
    Liebe Rosaliegrüße ∙∙♥♥∙∙

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Danke lieebe Rosalie,
      Die Hortensien ist meine liebe Blumen:)

      Izbriši
  9. jednom kad budem imala veliki vrt, imat ću gomile hortenzija, svečano si obećajem! ove tvoje su prekrasne!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. E tako sam ja sebi obećala,dok sam bila podstanar i evo obećanje sam i ispunila..tako ćeš i ti:)

      Izbriši
  10. Ah, prekrasne su!!!! Mogu misliti kako ti je divno dvorište...Moje omiljeno cveće. Već ih zamišljam u mom dvorištu.... Nisam znala da boja cveta zavisi od kiselosti tla... Baš me interesuje kakve će biti moje.
    Jel se one sade u proleće? Koliko dugo im treba da iz male sadnice formiraju grmić?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nevena one se mogu saditi i u proljeće i u jesen,moraš znati da ako je sadnica jako mala da bi se formirale u grmić treba im i do 2 godine,i cvijetanje je tada dosta oskudno,ali ako kupuješ hibridne u nekom vrtnom centru,i manji grmić takve hibridne hortenzije zasadiš,one puno brže napreduju i cvjetaju već slijedeću godinu.Baš ćeš mi javiti utiske kako ti budu napredovale:)

      Izbriši
    2. Hoću Nely, javljam ti a moguće da ću te kontaktirati i za savet:)
      Sadiću ih na proleće. Videl sam na pijacama prodaju sadnice, pretpostavljam da su te male. Raspitaću se u rasadniku al kod nas je baš loša situacija sa izborom cveća...

      Izbriši
  11. Prekrasne su, već dugo ih planiram posaditi u velike tegle za balkon, ali nemogu naći dovoljno lijepe, nadam se da uskoro hoću

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se da ćeš što prije naći lijepe tegle i zasaditi ih u njih:)

      Izbriši
  12. Nely lijepa hortenzija - ih volim ! Do sada sam samo jedan - i-bijelo, ali će sigurno unaprijediti :-) Želim ti prekrasan vikend !!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Mischa,nadam se da ćeš ih imati još više:)

      Izbriši
  13. Čarobno i prelijepo izgledaju ove tvoje ljepotice... ja, na žalost, još uvijek nemam uvjete, u obiteljskoj vikendici provodim tek dio vremena i mislim da bi se osušile bez vode na dalmatinskim vrućinama i zimskim hladnim burama..
    a nemam pojma kako bi se održale u stanu?? Eto, barem guštam gledajući ove koje potječu iz doba tvoje bake!!! Majko mila, koliko li su cvjetova dale u ovih 40 godina!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da zaista su osljetljive na sušu,a i jako sunce,zime su im tako-tako,ali znaju ih desetkovati.U stanu bi se mogle održati,znam da u Njemačkoj ljudi ih drže u stanovima i uspijevaju i tako,iako im je ipak vrt ili balkon najbolja opcija.
      Hvala ti Eda!

      Izbriši
  14. Nećeš vjerovati, koliko god da volim plavu boju i plave hortenzije, u ovom postu me je osvojila ona na prvoj fotki. Boja je genijalna, kako i sam cvijet.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je isto ta boja genijalna,trebaš ih vidjeti na grmu,predivne su!

      Izbriši
  15. baš su divne :) viđam ih dosta ovih dana po tuđim vrtovima, ali su uglavnom zelene...nisam nigdje vidjela ovako lijepe roze :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod mene ih ima u svim bojama,i te zelene su mi divne:)

      Izbriši
  16. Hi my sweet sweet friend :)

    Beautiful pictures :) Hortensia i such a pretty flowers, and you really show it well :)

    Love the different colours, especially the blue one :) Beautiful :) Like your blog-name :)

    Thank you so much for the birthday-greeting to my husband :) We have celebrated him with cake, family, gifts and good food :) And even the sun shine on us today :)

    We are really excited for our holiday in just 1,5 day! :)

    Enjoy summer, and your beautiful flowers, Nely :)
    Sunshine and kisses to you :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hi my sweety!
      Thank you for your lovely comment,I hope that you will enjoy in your holiday:)
      Many kiss!

      Izbriši
  17. Sa nestrpljenjem sam ocekivala ovaj post-raskosno lepe hortenzije u tvom vrtu daju neku posebnu eleganciju i car.Uzivaj Nely !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš mi je drago da su ti se tako sviedjle,veliki pozdrav ti šaljem:)

      Izbriši
  18. Obožavam hortenzije!
    A tvoje carstvo je stvarno divno...kao iz bajke...

    OdgovoriIzbriši
  19. divne su hortenzije, nisam znala za njihovo značenje, a i ono im baš odgovara!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja mislim da im u potpunosti ovo značenje odgovara:)

      Izbriši
  20. Uzivala sam gledajuci tvoje hortenzije,divne su ti....super post Nelyce....

    OdgovoriIzbriši
  21. Prekrasne su hortenzije, jako puno ih vidim na vjenčanjima koja se odvijaju u hotelu kod nas :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da zaista njima najčešće ukrašavaju vjenčanja,baš divno!

      Izbriši
  22. Stvarno su prekrasne. Zanimljiva prica o bakinoj hortenziji :) Kad ih je najbolje presadjivati u proljece ili jesen?

    Pravi su ukras vrta, bez dvojbe. Uzivaj u svojim predivnim hortenzijama :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Goco hvala ti,ja sam ih uvijek najuspješnije presađivala u ranu jesen,do zime se uspješno ukorijene,iako sam bila zadovoljna i sa rano proljetnom presadnjom,početkom 3 mj:)

      Izbriši
  23. predivno....

    http://style-and-cookie.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  24. Divne su Mely, bas bas prelepe.Mi ih imamo plave i svetlo roze. Mnogo mi se dopada crvena. Moracu da probam da je nadjem.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Zoko,svakako si nabavi i crvenu,one su posebne:)

      Izbriši
  25. Draga Nely, hortenzije su ti predivne. Svaka cast, sto si uspjela presaditi bakin grm:-))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Biljo,to se zvala akcija ta presadnja,ali uspjela je na svu sreću:)

      Izbriši
  26. Ima hortenzija i u mojoj blizini, lijepe su ne mogu reći, ali kad ih ti pokažeš onda su božanstvene. Zaista jesu i sad idem van s fotićem da probam napraviti tako lijepu fotku kao ti. Svi komplimenti!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Suzana draga hvala ti, najdraže mi je ako sam te inspirirala,ne sumnjam da ćeš i ti lijepo ufotkati koju hortenziju:)

      Izbriši
  27. vrlo lijep post, uvijek predivne fotografije popraćene lijepim tekstom.. Mi ih nazivamo "žgancima" i kod nas ih ima bijelih i zelenkastih najviše. Lijepe su te loptice, a vidjela sam jednu ogromnu buketu u jednom kafiću. Sad znam i zašto: molim bez tučnjave. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Rea..uvijek me oduševiš jer od tebe naučim neko novo ime za cvijet,baš su kao žganci:)

      Izbriši
  28. Vidi se na prvi pogled koliko su tvoje hortenzije mažene i pažene i zauzvrat te nagrađuju svojim prekrasnim izgledom. Posebno mi se sviđaju one plavo ljubičaste. Božanstvene su i voljela bih ih imati u svojem okruženju.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti,i ja mislim da one osjete koliko ih volim zato mi uzvraćaju tako:)

      Izbriši
  29. Draga Nely, tvoj vrt je jednostavno caroban, posle ovih fotkica pozelim da zasadim jedan grm sa hortenzijama, samo ne znam da li bi uspevale u saksiji na 15 spratu solitera.:))

    OdgovoriIzbriši
  30. Hvala ti mignonne najljepše,kako ne,uspijevale bi bez problema,imam prijateljicu koja živi još malko višlje,i hortenzije su joj divne u kaljevima,a najviše znači dobar položaj,jer one ne vole izravno sunce,nego je najbolja polusjena:I)

    OdgovoriIzbriši
  31. Prekrasne su Nely.Raspon boja je nevjerojatan.Bravo majstorice!

    OdgovoriIzbriši
  32. Prekrasne su Nely, veruj mi da nakon ovog tvog posta i ja sam pozelela da ih zasadim. Verovatno cu ih potraziti nakon mog povratka sa odmora u avgustu, i bas si me obradovala ovim odgovorom da uspevaju u saksiji :) Srdacan pozdrav :)

    OdgovoriIzbriši
  33. Ilove your Hortensia...they are georgious and the coulors are just heavenly! Here we have rain...now I want the sun to shine:)

    Hugs Helena

    OdgovoriIzbriši
  34. Oh, Nely, this is a true hydrengia kingdom!!!;)
    I wish I was there!:)))

    OdgovoriIzbriši
  35. Imaš pravo , baš su prava veličanstva , a ove tvoje su mi posebno lijepe i nježne i prekrasnih boja. Pamtim dobro divan grm hortenzija u vrtu od tete i kada smo bili djeca svako ljeto smo se slikali uz rascvjetale hortenzije. Uživaj Nely u ovoj divoti u svome vrtu !

    OdgovoriIzbriši
  36. Predivne su ti , obžavam ih,..posebno on plavo ljubičaste!
    topli pozdrav ti šaljem
    annie x

    OdgovoriIzbriši
  37. ja sam imala hortenzije u tegli doduse povećoj al listovi su strunuli pomalo pa i cvjetovi..nikako ne znam jel im bilo previše vode..svaku veče po pola decilitra..zemlja se nije činila vlažna..može savjet..sad sam ih obrezala skroz i tek se zelene grančice iz zemlje

    OdgovoriIzbriši
  38. Ah,što su ti hortenzije predivne!Obožavam ih!!Ja nisam imala sreće s njima ili bolje rečeno majstori su mi ih dva puta uništili-kako sam bila jadna.Pa sam ih kupovala u trgovačkim centrima,ali te mi nisu preživljavale zimu,onda sam našla izvor orhideja na tržnici-upola i više su jeftinije od vrtnih centara,a probala sam posaditi krajem osmog mj.po tvojim uputstvima par postova prije.Jedva čekam proljeće da vidim koliko ga je dočekalo

    OdgovoriIzbriši

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...