srijeda, 13. srpnja 2011.

lavanda...

Svakako jedan od sinonima za divne ljetne biljke je i prekrasna mirišljavka lavanda,poznata po svojim hiper aromatičnim i ljekovitim svojstvima,čest je stanovnik mnogih vrtova,pa tako je ima i u mome.Moram se pohvaliti sa nekih desetak grmova sa kojih se ubere velika količina cvijeta.
Dio prvog branja već sam obavila,i lavandu ostavila na sušenju,inače dio prošlogodišnjeg suhog cvijeta završio je u mirisnim dufterima,koje sašivene od tkanine punim lavandom i obično završavaju kao pokloni sa mirisnom i ekonomičnom svrhom.

Od lavande se mogu napraviti i zgodni dekorativni vjenčići tako da se uzme komad tanje žice koja se da lako oblikovati u željeni oblik,krug,srce,zatim se lavandini cvijetovi vežu u stručiće koji se tankom žičicom pričvrste na prethodno oblikovanu žicu,slažući gusto jedan do drguoga stručak dobije se finalni gotovi vjenčić,koji osušen može jako dugo trajati.
Oko lavande u vrtu uvijek je živahno,rado je posjećuju leptiri i drugi kukci,nježno se opijajući njezinim sokovima,to mi je jedan od omiljenih prizora...

24 komentara:

  1. Obozavam miris lavande i imam razne boje u basti.Ovde cvetaju skoro svake godine.A moja mama pravi jos i one svilene male torbice u koje stavlja susenu lavandu..kaze da je u odelu i ladicama sa odecom odlicno protiv moljaca.Mene to manje interesuje ja ih stavljam zbog mirisa.Pih ti moljci bas ne znaju sta valja;)

    OdgovoriIzbriši
  2. I mi je obožavamo i u vrtu mi cvjeta a njen miris nas štiti od dosadnih komaraca a i ja radim mirisne buketiće za posteljinu a meleni ih i ukrašava i školjkama.

    OdgovoriIzbriši
  3. Krasno, obožavam lavandu i u vrtu, i na stolu u vazi, i u vrećicama..

    OdgovoriIzbriši
  4. Hvala vam puno,stvarno su lavande extra i imaju puno namjena,znam da je protiv moljaca,a nisam znala da ide i protiv komaraca,baš dobar savjet...ja zaista isto obožavam lavandu u svim oblicima..veliki vam pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  5. lavandu imamo posađenu u vrtu na vikendici, obožavam ju. Uporaba joj je toliko raznovrsna da je to prava divota. Kao i uvijek, prelijepe su ti sličice.

    OdgovoriIzbriši
  6. miris lavande me podseti na divna ljubicasta polja na Hvaru i onda me uhvati nostalgija ali se setim i svojih najlepsih letovanja na,po meni ,najlepsem ostrvu u Dalmaciji

    OdgovoriIzbriši
  7. Mislim da su rijetki ljudi koji ne vole miris lavande... Obožavam je. Vrećice obavezno držim u ormaru, a kap ulja uvijek ide u posude s vodom na radijatorima zimi.

    OdgovoriIzbriši
  8. prekrasan post, ja jako volim lavandu, od nje možeš napraviti razna čudesa

    OdgovoriIzbriši
  9. Obožavam miris lavande, imam je na stolu u dnevnom boravku. Prefina mi je nekako da bi se koristila sam protiv moljaca. Vjenčić me oborio s nogu. Molim te mi reci gdje u Osijeku ima za kupiti ova trakica s plavobijelim kockicama? :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Hvala vam puno svima,drago mi je da nas ima podosta ljubitelja lavande...Josipa ove trakice imaš za kupiti u prodavaonici Zlatne ruke u Gundulićevoj ulici,imaju jako velik izbor trakica...veliki vampozdrav svima:)

    OdgovoriIzbriši
  11. Divne ideje za ove mirisne plavo-ljubicaste cvetice a jos je najlepse kad se mogu uzbrati u vlastitom vrtu... jedne godine sam pravila tako male paketice od raznobojnih tkanina, koje sam potom punila osusenom lavandom a potom ih "ususkala" medju pulovere, cak i dana danas diskretno mirisu iako je od tada proslo nekoliko godina.;)) Slika sa leptiricem mi je posebno lepa!;)))

    OdgovoriIzbriši
  12. Hvala na odgovoru! Otići ću do tamo danas, nisam još nikad bila. :))

    OdgovoriIzbriši
  13. Hvala ti mignnone,zaista su divni ti paketići među odjećom,imaju više funkcija i štite i mirišu...haha i meni je ta sličica draga sa leptirićima...Josipa mislim da ćeš tamo štošta pronaći imaju baš divnih stvarčica...veliki vam pozz:)

    OdgovoriIzbriši
  14. Odlično izgleda, a ovaj vjenčić od lavande sam vidjela na jednoj salveti i baš se zapitala kako bi izgledao i vidim da je predivan!!! :))

    OdgovoriIzbriši
  15. uvijek donose miris ljeta i mora!!!! kod mene im je vrijeme cvata!

    OdgovoriIzbriši
  16. Lijep post, lavandu obožavam,....za njezinu dugotrajnost kad je ubereš najbolji je fixativ. Sa njime posprejaš lavandu, na taj način uspiješ joj donekle sačuvati boju, a i manje otpada kasnije! Fixativ se obično koristi kada slikaš za pastelama, a možeš i sa običnim lakom za kosu! Pozzz:)

    OdgovoriIzbriši
  17. Hvala vam svima,one su mi stvarno posebne..Annie baš mi je drago čuti za ovaj savjet,najviše mi je uvijek pitanje kako joj donekle sačuvati boju, baš ću ovo probati..veliki vam pozz!

    OdgovoriIzbriši
  18. Super, tako i ja sacuvam osusene cvjetice, posprejam ih sa cvrstim lakom za kosu..
    A od tvojih opojnih mirisnih lavandica pogotovo srceka i opet leptirica zastaje dah draga Nelyc.. uzivam kao i svaki put kad posjetim tvoj kutak.. njezni pozdrav ti leti..

    OdgovoriIzbriši
  19. prekrasan blog... drago mi je što sam tu <3

    OdgovoriIzbriši
  20. Hvala vam najljepše..drago mi je da uživate i svratite u moj kutak,pogotovo ovaj post ispunjen mirisom lavande...ivana meni također je jako drago da si tu,veliki pozdrav!"

    OdgovoriIzbriši
  21. miris lavande je jedan od najlepsih...ali mislim da je i kao zacin divna, za npr. neki malina-lavanda cupcake

    OdgovoriIzbriši
  22. Lavandu obožavam, i njezin miris mi je u raznim oblicima uvijek negdje u stanu. Ipak najviše volim miris svježe lavande koju mi tijekom ljeta donesu prijatelji, a zatim je ostavim da se osiši i imam cijelu zimu. Od kada sam prvu put napravila i probala marmeladu od kupina sa dodatkom lavande i ona je ostala obavezna tijekom zime. Jednostavno taj miris lavande me očarava.
    Prekrasa post i divne slike,uživala sam !

    OdgovoriIzbriši
  23. Hvala vam puno..,fashionmagnolia znaš da sam i otome razmaišljala,morat ću tako nešto probati..Branka i ja sam probala raditi tu marmeladu,to je neopisiv ukus kupine i lavanda,savršeno,a zaista lavanda je neizostavna u domu pogotovo zimi..veliki pozz!

    OdgovoriIzbriši

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...