srijeda, 16. svibnja 2012.

Vrijeme božura,ruža i rođendana...

Svakako u posebnosti ovoga mjeseca ne smijem zaboraviti nabrojiti  i prekrasne božure.Ovaj cvijet meni je toliko romantičan i lijep,stavljam ih pored hortenzija i ruža u cvijeće koje zaista odiše posebnom ljepotom,spadaju u red grmova i prva pomisao na božure su zapravo cvijeće iz bakinog vrta.Vjerujem da se mnogi sjećate božura upravo iz toga vremena,virili su kraj ograda,ukrašavali vrtove svojim cvjetovima,ponajviše u bordo i bijeloj boji,,danas se broj vrsta povećao,tako i oblika samog cvijeta.Kod nas su za sada u vrtu najljepši primjerci roza i bijelog božura.

Ovih dana kiša je božure okupala,neodoljivo izgledaju njegovi cvjetovi ukrašeni kapima kiše,jednako su divan ukras kako vrta tako i doma.Jedva sam čekala trenutak kada će mi moj omiljeni kutak doma ukrasiti božuri,iako nisu dugotrajni  kao rezani u vazi,jednom žličicom šećera dodanom u vodu,ili kovanicom novca možete im produžiti ljepotu..Darivanjem božura simbolizira se želja za radosnim životom..

Uporedo sa božurima pristižu i ruže,i one su divna romantična inspiracija koja će biti kao tema u nekim od idućih postova..a pored božura i ruža u ovom vremenu dan je i moga rođendana.Proslavila sam ga jednostavno uz meni najmilije,i krasnu torticu koja je krasila trenutak.Torta je bila po mojoj želji sa lješnjacima,čokoladom,podosta kreme ukrašena prirodnim dekorom od svježih jagoda i latica ruža.
Moram priznati da me torta kao slavljenicu zasjenila na rođendanu,ali dobro zaslužila  je svoju punu pažnju svojim divnim ukusom,vrlo je jednostavna i evo recept slijedi za nju..inače nema posebno ime možda Nely..
Za biskvitnu podlogu potrebno je:  6 bjelanjaka,150 g šećera,80 g prethodno dobro proprženih i samljevenih lješnjaka,120 g maslaca,80g otopljene i prohlađene  čokolade,3 žlice krušnih mrvica,za preliti biskvit nakon pečenja 120 ml prokuhanog mlijeka sa 2 žličice vanilije burbon.
Krema: 6 dl mlijeka, sadržaj 2 vrećice pudinga od vanilije,1 ravnu žlicu gustina(škrobnog brašna),6 žutanjaka,100 g šećera u prahu,250 g maslaca,80 g prženog mljevenog lješnjaka.
Završna krema: 2 dl slatkog vrhnja + 1 velika žlica nutelle ili bilo kojega tamnog čokoladno-nugat namaza
Za biskvit čvrsto umutiti snijeg od bjelanjaka.Posebno umutiti maslac sobne temperature sa šećerom,dodati otopljenu prohlađenu čokoladu,mljeveni lješnjak,krušne mrvice i na kraju lagano umiješati snijeg od bjelanjaka.Kalup za torte 26cm,premazati masnoćom i posuti krušnim mrvicama,usipati smjesu i peći na 160C u prethodno zagrijanoj pećnici oko 45min.biskvit je potrebno više isušivati,nego  peći.Za to vrijeme prokuhati mlijeko i vaniliju burbon za preljev.Pečena podloga će lagano biti ispucala na površini kada je gotova,preliti ju ujednačeno vrelim mlijekom,i ostaviti da se u potpunosti prohladi.
Za kremu odvojiti od ukupne mase mlijeka 1 dl,njime razmutiti pudinge , gustin i žutanjke,ostatak zakuhati i dodati puding-žutanjak smjesu i kuhati dok ne postane gusto.Ohladiti smjesu,a posebno pjenasto izmutiti maslac i šećer u prahu,primješati ohlađenom pudingu,dobro izraditi cijelu kremu i prepoloviti ju na pola,u jedan dio staviti 80 g samljevenog,prženog lješnjaka,jedan dio ostaviti kao vanili kremu.
Tortu nadjevati u kalupu za torte sa obručom,na podlogu staviti prvo žuti dio,zatim na taj dio dio sa lješnjacima.Za završnu kremu slatko vrhnje čvrsto umutiti,dodati mu žlicu nutelle,tom kremom obmazati i ukrasiti tortu,ukrasiti ju po želji,najbolje svježim voćem,i dobro ju ohladiti prije služenja,najbolje napraviti ju dan ranije,tako da prenoći u hladnjaku. Uživajte kao i mi svi koji smo se sladili njome!

Broj komentara: 67:

  1. Wunderschöne Aufnahmen von zarten Blüten und einer oberleckeren Torte... hmm. Das weißeVogelhäuschen mit dem Schlüssel dran find ich auch allerliebst.
    Liebe Rosaliegrüße ∙∙♥♥∙∙

    OdgovoriIzbriši
  2. Kod mene još ne cvatu ruže, a od božura samo dupli crveni. baš se vidi da kasni sve desetak dana...
    Recept za tortu je odličan, lješnjaci, mljac!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod mene su i ruže krenule,zajedno sa božurima,ja jedino nemam crveni,još je jako mali..:)pozdrav Vesna!

      Izbriši
  3. Poštovani Nely,
    U Peonies su lijepe! i vaša torta izgleda ukusno! Pozdrav iz sada vrlo hladno i kišno Koruške! Nadam se da vrijeme je bolje za vas, mi to učiniti slijedeći tjedan u Hrvatskoj odmor! ;-)) Sve najbolje, Carmen

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kiša i jako hladno vrijeme obilježava ove dane,draga Carmen ugodan boravak vam želim u Hrvatskoj,najljepši pozdrav!

      Izbriši
  4. Bozuri,divni su ti....Lijep post Nely,slike su predivne....torta je samo za gledanje,meni bi bilo zao naceti je,znam da je vec otisla, pozdrav.....

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga dunja baš mi je drago da ti se svidjeo post,božuri su i meni jako omiljeni,a torta je ipak bila načeta,ipak nije za gledanje,i zaista brzo je nestala..hvala ti,pusa!

      Izbriši
  5. Oh, what a sweet cake and peonies!:)
    hugs,
    Ira

    OdgovoriIzbriši
  6. Draga Nely, srecan ti rodjendan!!! :)
    Ja jako volim bozure, ali za sada u vrtu imam samo bele. Jako bih volela imati icrvene i to mnogo zbunova.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti puno Miki:)
      Zaista su efektni crveni božuri još pogotovo sađeni tako u velikim grupama,nadam se da ćeš ostvariti tu svoju želju:)

      Izbriši
  7. Sretan ti rođendan! Torta je predivna i sigurno najfinija koju si možeš zamisliti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti puno Suzana,torta je bila savršena zbilja:)

      Izbriši
  8. Srećan rođendan Nely! Želim ti još puno uživanja, radosti i zdravlja.
    Prekrasan je tvoj kutak, sa onom belom škrinjom...jako mi se sviđa.
    I tortica je lepa, skroz stylish romantična sa božurima u pozadini...
    Uvek zaboravim da ti kažem, hortensija je apsulutno moj omiljeni cvet. Pogotovo bela. Volela bih da mi dvorište bude pun njih...
    Uživaj!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Nevena na lijepim željama:)
      Drago mi je da ti se sviđa moj kutak,tu je i meni nekako najugodnije u cijeloj kući..e super za hortenzije da voliš,i meni je bijela posebna,mada znaš ipak plava je plava..nadam se da ćeš jednom imati dvorište puno njih..pusa!

      Izbriši
  9. Pa onda sretan rođendan i sve najbolje da poželim.. Božure mi zapravo zovemo trojačke ruže i već sam imala u vazi jednu. Moja susjeda ima i krvavo crvene, predivne su.
    A torta fenomenalno izgleda, sigurna sam da je jednako tako bila i fina. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Rea hvala ti puno:)
      Vidiš uvijek nešto novo naučim,kao za ovaj naziv za božure trojačke ruže,stvarno nikada nisam čula i baš mi je drago da si ga napisala..torta je bila uhhh bolje da je bila malo lošija manje bih pojela:)

      Izbriši
  10. I love peonie very much especially the pastel-coloured one. It is really a beautiful flower.
    Warm regards,
    Lucia

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Yes Lucia,peonie is very beautiful flower..tnx so much,hugs!

      Izbriši
  11. Sretan rođendan! Predivna torta i okruženje...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. želim ti sretan i blagoslovljen rođendan!!! za božurima doslovno ludujem i jako sam žalosna što ih nemam gdje posaditi! torta izgleda mrak!

      Izbriši
    2. Hvala vam puno jubistacha i Sani..:)
      I ja im se istinski radujem,zaista su ukras:)

      Izbriši
  12. Sretan rođendan! Torta je prekrasna i zanimljiva zbog dekoracije s ružama.

    U vrtu imam božure prekrasne tamno roza boje, ali ih je ova kiša i bura otukla, niti jedna latica nije ostala. Taman prije tog nevremena sam napravila par fotki, računajući kako ću im se sljedećeg dana više posvetiti. Ruže obožavam, posebno penjačice, mogla bih ih gledati satima.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti puno Tamara:)
      Žao mi je da su ti tako prošli božuri,zaista ovo vrijeme je tako divlje,i zaista se cvijeće ne može zaštiti od takvih vremenskih uvjeta,jakog vjetra ili hladnoće,a štete ostaju:)
      Nadam se da će zato ruže biti ljepše!

      Izbriši
  13. Wonderful flowers, the peonie is one of my favorites!

    Many hugs, Ingrid

    OdgovoriIzbriši
  14. Srecan rodjendan Nely,sve najbolje ti zelim!
    Divna torta,to su i meni najdrazi ukusi,cokolada i lesnici:)
    A bozuri se divno uklapaju u tvoj dom,mene podsecaju na dragu tetku koja ih je volela.Samo njeni su bili oni tamno crveni,kod nas poznati kao "kosovski bozuri".

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jelena hvala ti draga puno:)
      Božure obožavam i baš mi je krivo da nemam takve tamno crvene,znam da se nazivaju i kosovski božuri:)
      Torta je ukusa koji očarava definitvno:)

      Izbriši
  15. osim interijera, prekrasnog, prekrasna je i ova torta! koja torta, obožavam kad je ovako kremasta! spremam recept :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Tamara..torta je baš dosta jaka,ali ne preteška,,ali zaista nije svaki dan rođendan:)

      Izbriši
  16. Sretan ti rođendan draga! Torta izgleda neodoljivo!

    OdgovoriIzbriši
  17. Predivni bozuri i ja ih puno volim i njihov miris i cvijet,moji jos nisu procvijetali samo su za sada mali pupovi al to je zbog hladnog vremena ,torta je divna kremasta,najbolja kombinacija cokolada i ljesnjak :) Divan post Nely )

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala puno Nostalgia:)
      Selmice nadam se da će i kod vas brzo procvasti cvjetovi božura,i kod nas je hladno,ali ipak se cvijeće bori:)
      Veliki pozdrav!

      Izbriši
  18. Draga,sretan ti rođendan!Božuri su predivni,volim njihov miris i stvarno me podsjećaju namoju baku,ali TORTA njami fina i hvala ti na receptu.pozz.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala puno Gordana,,torta je divna zaista:)

      Izbriši
  19. Oh my, those peonies are so beautiful! I can't wait for mine to bloom. I keep checking them everyday. That cake looks so tasty too! I'll bet it was delicious :)

    OdgovoriIzbriši
  20. Dear Nely,

    enchant your peonies as well as your beautiful pictures!

    hugs Sylvia

    OdgovoriIzbriši
  21. Sretan ti rodjendan, Nely i divljenje za ovaj divni post, bozuri su predivni, kako u vrtu, tako i u tvom kutku. Nisam znala to za kovanicu novca. Torta je vise nego odlicna, a ime Nely bi joj super pristajalo.
    Veliki pozdrav :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Goco na čestitkama i lijepim riječima,evo i torta je dobila ime Nely..veliki pozdrav!

      Izbriši
  22. Ako božuri donose radost u kuću, onda si i ti Neli božur:-))) Svakim postom doneseš puno radosti za sve nas!

    Srećan ti rođendan Nely i da ti se dešavaju samo lepe, lepe stvari!

    OdgovoriIzbriši
  23. Sretan rođendan. Prekrasna torta i cvijeće. Božure ću zasaditi čim nabavim komad zemlje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Vesna hvala puno na tako divnim riječima i željama,zaista sam dirnuta lijepom riječi:)
      Goge hvala ti puno..držim fige da što prije nabaviš komad zemlje:)

      Izbriši
  24. Sretan rođendan, draga! Uz ovakav ambijent i fini komad torte ni kiša i hladnoća ne smetaju! :)) Ljubim te!

    OdgovoriIzbriši
  25. Želim ti puno lijepih želja i
    još mnogo ovakvih divnih dekoracija.!
    Happy B. Day!
    hugs
    annie

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala vam drage cure Llly i Annie na divnim riječima i željama..velika pusa!

      Izbriši
  26. Draga Nely,
    Srećan ti rodjendan. Od srca ti želim sve naj naj.
    Tortica je prekrasna, baš baš mi se dopada.

    OdgovoriIzbriši
  27. Draga Nely, sve najbolje povodom tvog rođendana i još puno ovakvih prekrasnih postova na veselje svih nas! Fotografije su divne!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala puno Zoko..drago mi je da ti se tortica sviđa:)

      Jagoda zahvaljujem na divnim željama i veliki pozdrav!

      Izbriši
  28. Uz najlepse zelje za rodjendan, zelim ti jos puno inspiracije, vrt prepun rascvetanih biljcica i pregrst lepih receptica!:)))

    OdgovoriIzbriši
  29. Sretno draga Nely.. danas, sutra.. zivot cijeli..
    Hvala za ovako lijepe i ugodne setnje provedene u tvojem romantcnom i njeznom drustvu.. uzivam svaki put kad zavirim u ovaj tvoj prekrasan kutak :)) Srdacan pozdrav i velika cmoka iz daljine ti leti !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drage moje mignonne i Ana,najljepše vam zahvaljujem na svakom slovcu,znači mi puno tako divna pažnja meni dragih cura:)..veliki vam zagrljaj leti!

      Izbriši
  30. predivan postić, kao i uvijek :D
    obožaaavam proljeće jer je sve šareno, veselo, puno cvijeća i miriši!
    i u proljeće ispadaju najljepše fotke ;)
    torta je baš po mojoj mjeri, čokolada+lješnjak+jagode...NJAM!
    prepisujem recept!
    pusa :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Cinnamon i meni je proljeće najljepše,inspiracije zaista ne manjka,a ni finih slastica..hvala ti!

      Izbriši
  31. Prvi put sam 'kod tebe' i zadivljena sam!! Ovo je savršeno, fotke, prića, recept...atmosfera posta! Hvala ti, veselim se sljedećoj prići jaaaako ;))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Anja drago mi je da ti se svidjelo kod mene,nadam se da ćeš ponovno svratiti,najljepši pozdrav!

      Izbriši
  32. Draga Nely, sve je tako predivno i bozuri i slike i tortica:) Jos jednom srecan rodjendan draga i nastavi da nam pises ovako divne price i recepte. Topli pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  33. Nely, I always enjoy visit on your blog! Your home is beautiful!:)

    Many hugs, Marge ♥

    OdgovoriIzbriši
  34. Hvala najljepše draga Nataša na lijepim željama i divnim riječima..veliki pozdrav:)

    Thank you dear Marge,I enjoy in your visit,,hugs!

    OdgovoriIzbriši
  35. Joooj koliko toga sam propustila dok me nije bilo:(( ipak, evo me na vrijeme da ti pošaljem jedan veliki zagrljaj i iskrenu rođendansku čestitku!!
    A sad idem malo uživati u "starim izdanjima" tvoga bloga:))

    OdgovoriIzbriši
  36. Nedostajala si jako draga Eda,baš me raduje da si tu..velika pusa ti leti!

    OdgovoriIzbriši
  37. Sooooo wundervoll!!!
    ♥Doris

    OdgovoriIzbriši
  38. Draga Nely, sretan ti rođendan! Torta izgleda jako fino, a opis božura se potpuno poklapa s mojim doživljajem. Čak, mislim, i rang lista cvjetova ;-)) sve nabrojane volim. Želim ti da što duže uživaš u njihovoj raskoši!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Danke Doris:)
      Hvala ti ivanice na čestitci,i drago mi je da dijelimo zajedničku ljubav prema istom cvijeću..velika pusa!

      Izbriši
  39. Zbilja su prekrasni božuri.U tvojem okruženju baš posebni.Moja ih mama zove starinskim cvijećem.

    Sretan ti rođendan i još puno, puno lijepog cvijeća i sreće!

    OdgovoriIzbriši
  40. SREĆAN ROĐENDAN, draga Nely <3
    Tek sad videh ovaj post, a božuri su i kod mene u vazi...
    Sve, sve je tako lepo, baš sam uživala.
    Veliki pozdrav

    OdgovoriIzbriši

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...